Zamieszczone przez Klauzero
Eksploatacja auta z turbosprężarką - prosze o rade.
Zwiń
X
-
Sorrry pomyłka , chodziło mi o prędkość obrotowąZamieszczone przez KlauzeroJesteś pewien, że moment masz tak wysoko, bo chyba nie załapałem żartu? Takie cuda ma http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=19855 i tak poniżej 4 tys obr.
Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
Mająć kiedyś Passata z silnikiem 1.9 TDI AVB niestety nie przestrzegałem zasady, że zimnego silnika nie wolno zbyt wysoko kręcić. Do pracy miałem tak koło 7 km i bardzo pod górkę niemal przez cały czas (to nie było w Polsce, u nas chyba nie ma takich pagórków). Po jakimś pół roku eksploatacji zaczęły się problemy z turbo - podczas tego właśnie wjazdu turbina wyłączała się przy około 3 tyś obrotów. Zawsze występowało to na zimnym silniku, gdy już był gorący problem znikał. Serwis VW oczywiście zasugerował wymianę turbiny, bo regeneracji nie robiło się. Przestroga myślę jest taka, że trzeba dbać o trubo, szczególnie w trudnych warunkach eksploatacyjnych, gdy np. zaraz po ruszeniu zmuszeni jesteśmy energicznie jechać pod górę.Zamieszczone przez Dijkstrato ja sie jeszcze doczepie...
wszedzie pisze, ze zimnego silnika nie nalezy za mocno krecic... za mocno to znaczy ile? 2000, 3000, 4000 obr/min???
)
Komentarz
-
-
Nawet nie pochodzi 10 sekund, od razu ruszasz?Zamieszczone przez kombiakjestem raczej kierowcą starszej daty, ale ciągle stosuję się do takich zasad :
2. nigdy nie rozgrzewam silnika na luzie (chyba że jest minus 25)
Pytam poważnie, nie wiem czy zimą lepiej:
1. odpalić i skrobać szyby
czy:
2. skrobac szyby i po tym dopiero odpalić.
Jak robić lepiej?
Komentarz
-
-
Jazda BXE i kręcąc go do do 2000obr/min na zimnym jest bardzo trudna, w tym zakresie prędkości nie da się jechać niestetyZamieszczone przez loruDo 2500 rpm puki nie osiągnie 90 stopni a potem to przedmuchać wnętrzności i przed końcem wychłodzić spokojna jazdą.Zamieszczone przez Dijkstrawszedzie pisze, ze zimnego silnika nie nalezy za mocno krecic... za mocno to znaczy ile? 2000, 3000, 4000 obr/min???
i dalej, kiedy juz olej jest wystarczajaco cieply? jak sie wskazowka ruszy? jak dojdzi edo 1 kreski czy jak osiagnie 90 stopni??
Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Ciężko powiedzieć , z jednej strony nie powinno się obciążać zimnego silnika tylko go jak najszybciej rozgrzać ( ale bez pałowania )Zamieszczone przez satoot1. odpalić i skrobać szyby
czy:
2. skrobac szyby i po tym dopiero odpalić.
Ja najpierw skrobie , odpalam poczekam 5s i jadę
Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
nie nie kolegoZamieszczone przez KlauzeroNo to spoko
Jeszcze trochę i Dijkstra martwiłby się, że max. moment obrotowy ma tak nisko
zazwyczaj (czytaj codziennie w drodze do roboty) jezdze w granicach 80-140 wiec nawet na 5 obroty sa na "odpowiednim" poziomie
jak lece autobana to i do 200 dochodzi wiec o zamulenie sie nie martwi
czasem tylko jak jest "kiepska przepustowosc" to pozwalam mu sie swobodnie kulac 1200-1500
[ Dodano: Wto 21 Paź, 08 08:44 ]
mozesz to rozwinac?Zamieszczone przez KlauzeroDijkstra, AHF to raczej jednostka ze zmienną geometria turbiny, jazda z niskimi prędkościami obrotowymi krzywdy (nie chipowanej) jednostce nie zrobi, zamontowanej doń turbinie z VTG owszem.
Komentarz
-
-
Tak, jak pisaliśmy wcześniej, zapieczenie kierownic, ale z tego co piszesz latasz czasem ile fabryka dała, więc to i owo się przedmucha
Natomiast, jeśli będziesz jeździł w tak niskim zakresie obrotów (1200 rpm) i często zdarzać się będzie sytuacja, w której trzeba będzie gwałtownie przyśpieszyć - czyt. wcisnąć gaz do dechy, to chipowana jednostka może to gorzej znosić. Serii trudno zrobić krzywdę, nawet jazdą w stylu ECO-Driving.
Mądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
-
Jesli jezdze to staram sie nie przyspieszac z niskiech obrotow. Jesli to tylko mozliwe to redukuje biegi. A tak jak pisalem o chipie oczywiscie mysle. Znaczy sie juz nie mysle tylko zbieram kase. Chyba na wiosne go zawirusuje, bo po sniegu bez ASR'a to po co si emeczyc
A co do turbimy VTG - czyli zmienna geometria to ja to w koncu mam czy nie?? :roll:
Komentarz
-
-
w compsporcie bedziesz robil chipa ??Zamieszczone przez DijkstraJesli jezdze to staram sie nie przyspieszac z niskiech obrotow. Jesli to tylko mozliwe to redukuje biegi. A tak jak pisalem o chipie oczywiscie mysle. Znaczy sie juz nie mysle tylko zbieram kase. Chyba na wiosne go zawirusuje, bo po sniegu bez ASR'a to po co si emeczyc
A co do turbimy VTG - czyli zmienna geometria to ja to w koncu mam czy nie?? :roll:
Komentarz
-
-
Przecież napisałem że wszystkie octavie miały zmienną oprócz AGR :!: A Ty masz AHF więc w czym problem ?Zamieszczone przez DijkstraA co do turbimy VTG - czyli zmienna geometria to ja to w koncu mam czy nie??Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
albo w v-tech http://www.vtech.slask.pl/index.php?...tpage&Itemid=1w compsporcie bedziesz robil chipa ??
albo w Mastersie http://www.tdi-tuning.pl/kontakt_katowice.htm
z tym, ze w tym 1 jest taniej, wychodzi jakies 1120 zeta za wszystko
Komentarz
-
-
Śmiechem żartem to nawet gdyby tak zrobili to nie byłby głupi pomysł , zobaczcie turbo od AGR ciężko jest posadzić :diabelski_usmiechZamieszczone przez KlauzeroSalvatore, litości... czy VW strzelałby sobie w kolano zakładając do pompowtryskiwaczy turbinę z czasów 90 konnego AGR?Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
z tego co sie orietuje to compsport robi chipa za 1000 zl ze wszystkim ale trzeba spelnic warunki :Zamieszczone przez Dijkstraalbo w v-tech http://www.vtech.slask.pl/index.php?...tpage&Itemid=1w compsporcie bedziesz robil chipa ??
albo w Mastersie http://www.tdi-tuning.pl/kontakt_katowice.htm
z tym, ze w tym 1 jest taniej, wychodzi jakies 1120 zeta za wszystko
1. byc klubem - a wy jestescie klubem
2. uzbierac cos kolo 10 aut
wiec moze zalozyc temat kto z polodnia chcialby zrobic chipa , zebrac ludzi i wytargowac dobra cene u jakiesj firmy tuningowej , pewnie nie tylko ty chcesz miec cos wiecej pod maska
a slyszlam cos o jakims aligatorze ( mam nadzieje ze teraz sie nie myle) w Katowicach chyba on tez dobrze robi chipy .... ale compsport wiadomo renome ma juz ogromna
Komentarz
-
-
zeby wyrobic sobie opinie proponuje poszukac informacji na innych forach lub zalozyc tu temat "ktora firme tuningowa polecacie" oraz temat np " Ślask / Malopolska grupowy chiptuning zapisy " w tedy powinno sie ruszycZamieszczone przez Dijkstraa ma ktos zdanie o V-tech'u?
z tego co wiem, wlasni ezaczynali dawno dawno temu w grodzie Kraka, pozniej Jastrzebie, a teraz Gliwice.
Ale oczywiscie jestem za. Ja sie pisze na chipsa. Kto jest jeszcze chetny niech sie dopisze, zobaczymy ile sie sztuk uzbiera
a co do v-techu jak i goduli slyszalam duzo roznych sprzecznych teorii . Bierz pod uwage wybierajac firme tuningowa zeby ona specjalizowala sie w dieslach w tedu i niutonometry jak i moment obrotowy oraz przyrost mocy mozesz miec jak najlepeij dobrany do kondycji i paramtrów silnika
Komentarz
-
Komentarz